Ändringar i Servicedeskportalen
Från och med 31 januari 2025 flyttar vi vårt ärendehanteringssystem till en ny molntjänst och servicedesk får då nya adresser.
Registrera nytt konto
Har du använt Servicedeskportalen för att registrera och se status på dina ärenden behöver du registrera ett nytt användarkonto efter denna flytt. Historiska servicedesk-ärenden i vår First Line-support kommer inte att följa med i denna flytt och öppna ärenden kommer att behandlas parallellt i båda systemen av twodays servicedesk till dess att alla ärenden i gamla systemet är lösta.
Har du enbart skickat in ärenden via mail kommer du inte att beröras av detta då mailadressen är densamma.
Premiumanvändare
För dig som servicedesk premium-användare innebär denna flytt att du kommer att använda en ny adress för att komma åt systemet. Du kommer även att behöva sätta ett nytt lösenord för ditt användarkonto. Skickar du in ärenden via mail kommer du att använda samma mailadress som tidigare. Mer information kring detta kommer att skickas ut via mail.
Migreringen kommer att påbörjas kl 16:00 torsdag den 30/1 och beräknas vara klar under fredag förmiddag.
Har du frågor kring detta eller upplever problem, kontakta oss på info@insikt.se
För registrering av ärenden
Riktlinjer för användning av INSIKT Servicedesk
Ansvar för åtkomst
Användare är ansvariga för att skydda sina inloggningsuppgifter. Användare ansvarar också för att sätta ett komplext lösenord och aktivera multifaktor autentisering.
Olovlig åtkomst
Det är förbjudet att försöka kringgå säkerhetsåtgärder eller på något sätt manipulera systemet för obehörig åtkomst.
Skadlig programvara
Användare får inte ladda upp eller sprida virus, skadlig kod eller annan mjukvara som kan skada systemet eller andra användare.
Personuppgifter
Undvik att föra in personuppgifter i systemet om det inte är nödvändigt för att kunna lösa ärendet.
Känslig information
Under inga omständigheter ska känslig information, t.ex. hälsouppgifter, personnummer, löneuppgifter eller konfidentiella företagsuppgifter laddas upp eller behandlas i INSIKT Servicedesk.
Relevans
All information som laddas upp ska vara relevant för ärendet och följa syftet med systemet.